Túraútvonalak kezdőknek és haladóknak

2019. május 29.

Te is szeretnél a természetben kikapcsolódni, de nem tudod, melyik túraútvonalon indulj el? Akkor most segítünk! Könnyen megválaszthatod a számodra legmegfelelőbb túraútvonalat, ha először egy kis információt gyűjtesz az egyes hegységekről és a túraútvonalak nehézségéről. Egy útvonal nehézségi szintje nem csak attól függ, hogy milyen meredek emelkedőket kell megmászni, persze ez is kiemelkedő fontosságú! Ne akard nagy fába vágni a fejszédet, a saját erőnléti szintedhez igazodj. Az egyes túrákat nehezíti a túraútvonal hosszúsága, hány kilométert kell megtenni és mennyi idő alatt, illetve milyen időjárási körülmények között. Lássunk néhányat, a Túrabarátok által is kedvelt Magyarországi túraútvonalak közül kategorizálva, mely kezdőknek és haladóknak is egyaránt segítséget nyújthat!

Érdekel, milyen szervezett túráink indulnak a közeljövőben? Kattints és válaszd ki, mely túraútvonalakat fedeznéd fel velünk legszívesebben!

Szervezett gyalogtúráink

Túraútvonalak kezdő túrázóknak!

Könnyű túraútvonal a Zselicben!
Lapos dombhátak, lélegzetelállító vidék, összefüggő erdőségek, csodás élővilág, kultúrtörténeti nevezetességek, a sötétben pedig gyönyörű csillagos égbolt, hiszen ez a legkevésbé fényszennyezett hely hazánkban. Ha még kezdő túrázók vagytok, érdemes egy ilyen túraútvonallal kezdeni, mivel itt nincsenek merész emelkedők, de cserébe felejthetetlen élményekkel lesztek gazdagabbak! Szívesen tartanátok velünk? Ebben az évben egy kétnapos túrát tervezünk ezen a mesés vidéken.

Látogassatok velünk Somogyországba

Kiskunsági Nemzeti Park, gyalogtúra a vízimadarak paradicsomában!

Kezdő túrázók kedvelt helyszíne a Kiskunsági Nemzeti Park, ahol nagy szintemelkedésre nem kell számítanunk, azonban a táj szépsége és érdekes élővilága garantálja a felejthetetlen élmények szerzését. A Nemzeti Park területén számos tanösvényt találunk, úgy, mint a Kontyvirág-tanösvény, melyet végigjárva az információs táblák és esetleges túravezetőnk segítségével megannyi új dolgot tudhatunk meg. A környező táj szépségét a magasból, egy kilátó tetejéről is megcsodálhatjuk, egy kellemes csónakázás a holt-Tiszán pedig kicsik és nagyok számára is aktív pihenést nyújt! A történelmi érdekességekre vágyóknak is tartogat a térség látnivalót. A közeli pálinkaház udvarán egy templomromot és egy a térség történelméhez kapcsolódó kiállítást is megcsodálhatunk! Tökéletes választás, ha csak most ismerkedtek a túrázással, vagy az egész család útra kelne, hiszen gyermekek számára is könnyen teljesíthető telis tele számtalan élménnyel!

A Pilis bevétele!

A fővárosunktól nem kell messzire utaznunk, pár kilométerre máris egy vadregényes tájon találhatjuk magunkat. Egyik legszebb kiemelkedése a Nagy-Kevély, melyről csodálatos panoráma tárul elénk a közeli Pilisborosjenőre, de egészen Budapestig is elláthatunk! A túra során vadregényes, erdős vidéken sétálunk végig, bepillantunk a Mackó barlangba hivatalos nevén a Kis-kevélyi-barlangba, amely a Pilis egyik legismertebb barlangja, számos régészeti tárgy lelőhelye! Majd egy kis kitérőt teszünk az ’Egri Vár’ romjaihoz, ahol neves színészek több száz statiszta segítségével forgatták a híres filmadaptáció csatajeleneteit, ezáltal egy kicsit talán mi is a filmben érezhetjük magunkat! A viszonylag nagy szintemelkedés ellenére a széles, kényelmes turista útvonalakon a túra könnyen, nagyobb megerőltetés nélkül teljesíthető és garantált a káprázatos és felejthetetlen élményekkel való feltöltődés!

Tartsatok velünk a Pilisbe

pilisi túraútvonal
Gyere és fedezd fel velünk a természet csodáit!

Mátra, rövid séta a legmagasabb csúcson!

A Pilistől egy kicsit keletebbre barangolva találjuk a Mátrát, és vele együtt kis országunk legmagasabb pontját, a Kékestetőt! Területét túraútvonalak sokasága szeli át, melyek között mindenki megtalálhatja a számára legkedvezőbbet. Magyarország legkedveltebb túraútvonalai közé sorolható egy, a Kékes tetejéről, az Angyalok tisztásán induló és ide visszaérkező túra. A gyalogtúrát a tv torony mellett induló kis ösvényen kezdjük, ahol máris belecsöppenünk a varázslatos bükkerdő élővilágába. A hegygerincen sétálva kisebb emelkedők és lejtők megtételével folyamatosan káprázatos kilátás tárul elénk a környező hegyekre és völgyekre. Érintjük az Erzsébet szikla, a Sas-kő és Disznó-kő kilátóhelyeket, melyekről a Mátra legszebb panorámája tárul elénk és akár a Tátra vonulatáig is elláthatunk. Az egyes kilátóknál hosszabb időt eltöltve megpihenhetünk, gyönyörködhetünk a természet varázsában és megörökíthetjük a táj szépségeit. Az út vissza a hegycsúcsra már kicsit nehezebb, nagyobb fizikai aktivitást igénylő terep, de kisebb-nagyobb pihenőket tartva könnyedén teljesíthető kezdők számára is!

Hortobágy, a változatos füves puszta!

A Hortobágy végeláthatatlan pusztái, a múltat idéző gémeskútjai és változatos állatvilága csodálatos élményt nyújtanak az idelátogatóknak. Kezdő túrázók kedvelt helyszíne, a sík terep és a területén átélhető megannyi élmény miatt, mely az erdős vidékeken tett gyalogtúrák után egy teljesen más világba varázsol el minket. A magyar túraútvonalak egyik legváltozatosabb élővilágával találkozhatunk a Hortobágyi Nemzeti Park területén, mely 1999 óta az UNESCO Világörökség része, ami nem véletlen. Gyalogtúránk során megcsodálhatjuk a Nemzeti Park nevezetességét a Kilenclyukú hidat, majd felejthetetlen élményeket ad számunkra a Mátai Ménes látogatása, ahol bepillantást nyerhetünk a csikósok és lovaik életébe. Ezt követően célba véve a hortobágyi Vadasparkot, olyan ritkán látott állatokat vehetünk szemügyre, mint a vadmacska, a görény, a szürke gém, vagy a fekete gólya. Az országban egyedülálló halastavi kisvasútjával kényelmesen körbejárhatjuk a Hortobágy különleges halastó rendszerét, amely a legkisebbek számára is felejthetetlen élményt ad miközben számtalan információt és érdekességet tudhatunk meg túravezetőnktől. Végezetül élményekkel gazdagodva kicsit elfáradva, de a természetből új energiát gyűjtve térhetünk haza! Te is részese lennél ennek a mesés tájnak? Gyere és csatlakozz hozzánk következő túránkon!

legszebb túraútvonalak magyarországon hortobágy
A Hortobágy jelképe, a Kilenclyukú híd

Magyar túraútvonalak középhaladó túrázók számára

Börzsöny, a legmagasabb csúcs meghódítása

Fővárosunktól nem kell sokat utaznunk, hogy elérjük a Börzsöny nagyrészt tölgyesekkel és bükkösökkel tarkított vidékét. Számos irányból megközelíthetjük, garantált a lenyűgöző panoráma!  Ezúttal a legmagasabb csúcsát a Csóványost célozzuk meg, melyhez keleti irányból közelítve, Diósjenő település határából kezdjük meg túránkat. A változatos élővilággal színesített hegyoldalon sétálva megcsodálhatjuk a Börzsöny különleges növény és állatvilágát. A túra szintemelkedése közel 700 m, melyet azok is könnyen teljesíthetnek, akik ritkán járnak túrázni, de azért a mindennapokban mozognak. A csúcson gyönyörű panoráma tárul elénk, méltán sorolható a legszebb magyarországi túraútvonalak közé, szép időben akár a Tátra vonulatáig is elláthatunk! A hegyről lejjebb ereszkedve, utunk végeztével, még megtekintve Magyarország egyik legrégebbi belső tornyos várát, a Nógrádi várat és a lábánál elhelyezkedő Hétvezér Kopjafákat, és egy hihetetlen nap után, élményekkel gazdagodva térhetünk újból vissza otthonainkba!

magyar túraútvonalak a kikapcsolódáshoz
Gyűjts maradandó élményeket és kapcsolódj ki a természetben!

Bükk, avagy káprázatos kilátás a Nagy-Egedről!

A Bükk egyik méltán híres és kedvelt csúcsa a Nagy-Eged, melyről lélegzetelállító kilátás nyílik Eger városára és a környező tájra. Az ide vezető túraútvonal a Bükk kapujának is nevezett Felsőtárkányból indul, ahol rögtön egy hosszú emelkedő vár minket fel egészen az első, minden nehézséget elfeledtető kilátóig, a Kövesdi kilátóhelyig, ahonnan a szemünk elé tárul a lábunk alatt elterülő bükki táj. Bár a kilátással egyszerűen nem lehet betelni, mégis folytatva utunkat tölgyesek közt sétálva hamarosan elérjük a Várkúti turistaházat, ahol lehetőségünk van feltölteni megfogyatkozott vízkészletünket és kicsit ismét megpihenni. Innen már nem vagyunk messze Nagy-Eged csúcsától, ahova enyhén meredek lejtőn jutunk, és döbbenetes kilátásban részesülünk, szép időben pedig belátni innen egész Eger városát és környékét. Te is részese lennél ennek a kis csodának? Gyere és csatlakozz hozzánk következő túránkon!

Mecsek, meredeken fel a csúcsra!

Mecseki túránk a hosszan tartó emelkedő és közel 550 méteres szintkülönbség miatt már a haladó szint határát súrolja, azaz megkívánja a kellő kitartást és a fokozott fizikai erőnlétet. A túraútvonal kezdőpontja az Óbányai völgy, mely települést ’Magyar Svájc’-ként is neveznek és amely, azonnal magával ragadja az ide látogatókat. Ezt követően célba veszünk egy igen ritka természeti jelenséget a Csepegő sziklát és a Ferde vízesést, mely jelenség az országban egyedülállónak mondható és igen különleges látványt nyújt a talajból feltörő majd a kőzeteken ferdén lefolyó víz együttes képe. A fizikai megpróbáltatás azonban még csak ezután kezdődik, hiszen a legmagasabb csúcsra, a Zengő-hegyre meredek hegyoldal vezet fel minket, viszont a Zengő vár romjai és a csodálatos kilátás garantáltan kárpótol! A hegy tetején körülnézve megpihenhetünk, kifújhatjuk magunkat, a látottak elraktározása után pedig utunk vissza levezet a hegyoldalon. A hegyről leérkezve meglátogatunk egy szelídgesztenye mezőt, ahol több száz éves példányokat is láthatunk, valamint két ritka, érdekességekben bővelkedő múzeumot, melyek után garantáltan felejthetetlen élményekkel térhetünk haza!

magyarországi túraútvonalak erdőben
A kilátás mellett az erdő élővilági is csodálatos élményt nyújt!

Túraútvonalak Magyarországon a tapasztalt túrakedvelőknek!

Pilisi gyalogtúra a hosszú túraútvonalak kedvelőinek!

Már gyakorlott túrázó vagy és megmérettetnéd magad egy igazán magas fizikai erőnlétet követelő gyalogtúrán? Akkor a Pilis számodra sem fog csalódást okozni!  Gyalogtúránk Piliscsévről indul és kényelmes tempóban közel 12 óra séta után Esztergom városában ér véget! Közben érintjük az aprócska, de annál hangulatosabb Pilisszentlélek települését, melyen kicsiny utak szelnek át. Innen egy aprócska, sejtelmes ösvényen vezet utunk egészen Pilismarótig, ahonnan egy hosszabb lélegzetvételű pihenő után indulhatunk is tovább Esztergom irányába. Egy kis gyaloglás a varázslatos, színes növény és állatvilággal és megannyi forrással rendelkező Pilis lejtőin és végezetül elérünk túránk végére, amikor is a Vaskapu tetejéről káprázatos panoráma tárul elénk a Dunára és Esztergom városára. Mivel a túra két települést is érint, azok számára is érdemes megpróbálni, akik nem biztosak, hogy végig tudnak menni rajta, hiszen az érintett településekről tömegközlekedéssel könnyen hazajuthatunk. Célunk, hogy élvezzük a sétát, kikapcsolódjunk és megismerjük a természet szépségeit! Gyere és élvezzük együtt az aktív kikapcsolódást a természetben! Légy te is a Túrabarátok tagja!

Mátra, körtúra a még több élményért!

A Mátra szemet gyönyörködtető vidéke újból visszacsábít minket, azonban ezúttal a már gyakorlottabb túrázók számára állít új kihívást. Minden hegység tartogat számunkra könnyebb és nehezebb túraútvonalakat, ezáltal kezdők és haladók is megtalálják a számukra ideálisat. Ez alkalommal az előbbinél hosszabb és meredekebb kaptatókat is tartalmazó útvonalon sétálhatunk, melyhez már fokozottabb fizikai erőnlétre van szükségünk. Túránk a Kékestetőről indul, a lenyűgöző bükkerdőben haladunk a hegygerincen, érintjük a káprázatos panorámát nyújtó Erzsébet-sziklát, Sas-követ és Disznó-követ, majd célba vesszük az Ilona vízesést a legnagyobb szintkülönbséget áthidaló zuhatagot. Ezt követően meglátogatjuk többek között a méltán híres Erdőrezervátumot is, ahol számos növényfaj mellett 200 éves óriás fákat is megcsodálhatunk! Túránk ismét a Kékestetőn ér véget, ahol az adótorony tetején kicsit megpihenhetünk miközben káprázatos kilátás tárunk elénk a környező hegyekre, völgyekre és településekre!

Szervezett túra a Mátrába

A Börzsöny legmagasabb csúcsainak meghódítása!

A Magas-Börzsöny lejtőinek megmászása már rendesen igénybe veszi izomzatunkat, az általunk választott útvonal pedig mind hosszúságra mind szintemelkedés tekintetében egy kellemes kihívást jelent a túrázás megszállottjainak! Ezen túraútvonalon a Börzsöny északi oldalán haladunk végig, mely területet méltán tartják a Börzsöny legszebb területének, különleges élővilága már 1998 óta a Duna-Ipoly Nemzeti Park részét képezi! A Magas-Börzsöny egyes csúcsairól körültekintve hihetetlen kilátás tárul elénk a tájra, mely feledteti velünk a rövidebb-hosszabb táv alatt megtett nagy szintemelkedést, mely már érezteti magát izmainkban is. A hegygerincen végighaladva, a visszafelé vezető út már hangulatos patakvölgyekben, könnyen teljesíthető szakaszokon vezet. A továbbiakban még érintjük Bányapusztát, ahol kellő odafigyeléssel, akár az egykori ércbánya maradványait is fellelhetjük!

túraútvonalak magyarországon hegycsúcsokon
Gyere és hódítsd meg a legmagasabb csúcsokat!

Az itt felsoroltak a számunkra legkedvesebb és talán legszebb túraútvonalak Magyarországon, de az hogy neked melyek tetszenek igazán, csak akkor derül ki, ha fogod magad és barátaidat és nekivágtok felfedezni a természet szépségeit! Egy túrázáshoz nem kell más csak egy kényelmes cipő és kellő kitartás, hogy a kitűzött célokat elérjük. Persze mindig jó, ha van az emberrel egy tapasztalt vezető, aki jól ismeri a terep adottságait, fel tud készíteni a várható terep nehézségeire és számos érdekes információval tud szolgálni a túrázás közben!

Kattints és nézd meg, mely túráink indulnak a közeljövőben!

Tarts Velünk és légy Te is Túrabarát!

Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.