Szurdok és csúcs-túra a Királyerdőben

2018. október 02.

Az ősz eleje ideális szokott lenni a túrázóknak. Szeptember 22-én is minden adott volt egy nagyszerű Erdélyi gyalogtúrához. Ezen a napon nem is egy, hanem két túra fért egy napba, a Királyerdő-hegység közepén! A Túrabarátok csapata jókedvűen indult Békéscsabáról és ez egész nap ki is tartott.

A Fekete-Körös völgyében utazva először Biharrósa falu központjából indultunk a közeli természeti látnivalóhoz. A nyári időjárásban szinte mindenkinek melege volt, melyet a Fehérkő-szurdok hűvös levegője csillapított. A könnyen járható szurdokban lassan haladtunk, mert szebbnél szebb sziklafalak, magas hegygerincek és őszi színbe boruló fák lombozata mindenkit ámulatba ejtett. Néhány perc alatt beborult az ég, és amikor a Tehenek-barlangjából kijöttünk, az eső is eleredt. A hirtelen jött őszi időjárás senkit nem lepett meg, esőkabátokat felvéve a szurdok felső végéig haladtunk. Visszatérve a faluba, már elállt az eső, kellemesen friss levegőt biztosítva.

A buszba visszaülve rövidet utaztunk a szépen felújított úton, és Erdődámos falu határában szálltunk ki. A Dámosi-fennsíkra érve teljesen más tájkép fogadta a résztvevőket. Az ördögárkokkal szabdalt karsztfennsík erdőmentes, mégis zöld látképe holdbéli tájat varázsolt elénk. Túra közben sokat beszélgettünk, és sokat nevetve, jókedvűen haladtunk. A messziről is látható Dámosi-csúcsról szép fényképeket lehetett készíteni, és az ördögszántásokkal teli csúcs közelében sikerült egy geoládát is találni. A hirtelen érkező sötét felhők sűrű köddel borították be a tájat, amely nagy izgalmakat okozott a túratársaknak.

Turistajelzés nélkül is remekül tudtunk tájékozódni a délutáni szürkületben, amely szinte téli időjárási viszonyokat mutatott. Sok élménnyel, látnivalókkal, kellemes fáradtsággal indultunk el a Királyerdő-hegységből, melyet az idei esztendőben sikerült alaposan megismerni gyalogtúráink által. Az elhúzódó határátkelést követően tökéletes napot zártunk a Túrabarátok csoportjával.

Képek a túráról

Album: Szurdok és csúcs-túra a Királyerdőben (5db)
Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.