Szerenád-vízesés körtúra

2018. május 31.

Kora reggeli napsütésben, vidám hangulatban indult maroknyi kis csapatunk két kisbusszal Biharfüred irányába. A határátkelés után, Komlósi Zoli túravezetőnk egy kis történelmi tájékoztatót tartott a volt Kölesér vári emlékhelynél, az ott állt várról és Nagyszalonta történetéről. Szalontán egy nagyon rövid megtekintés erejéig megálltunk Arany János szülőházánál, és innen a következő megálló már Biharfüreden volt.

Igazi kellemes túraidő várt bennünket. Kisbuszainkat a Gaudeamus menedékháznál hagyva egy négylábú túratárssal gazdagodva indultunk a Czárán Gyula által kialakított körtúránkra. A Buckás ligeten és Illés réten áthaladva rengeteg, szebbnél szebb vadvirágot csodálhattunk meg, majd gyönyörű fenyvesek következtek, ahol a természet erejét és pusztításának nyomait is láthattuk a tavaly nyári nagy vihar által derékba tört fenyőkön.

Minden rombolástfeledtetett velünk a Jád-völgyében található két gyönyörű vízesés látványa. Előbb a Fátyol-vízeséshez érkeztünk, majd a Szerenád-vízesést csodálhattuk meg egy kis kaptató után. A 15 m magas zuhatag nevét Czárán Gyulától kapta, andalító csendes zenéje miatt. Itt a geoláda keresők nagy örömére megtaláltuk az itt elrejtett dobozt is, és ez azoknak is tetszett, akik most először láttak, hallottak erről a játékról.

Visszafele úton kevésbé volt kegyes velünk az időjárás, egy áztató zápor formájában megmutatta, hogy itt mindig a természet az úr, és nekünk természetjáróknak mindig nagyon tisztelnünk kell. Egy erdei ház teraszán, eresze alatt, ki hol talált menedéket az eső elől, elbújva fogyasztottuk el ebédünket. Az égi áldás senkinek nem szegte kedvét, egy kis mesterséges tavat és kisebb zuhatagokat megcsodálva érkeztünk vissza az autókhoz. Hűséges helyi négylábú túratársunk is visszakísért minket. A Jadolina szállóban némi frissítővel jutalmaztuk magunkat, és gyalogosan elsétáltunk a Csodaforráshoz a látvány, valamint friss forrásvíz reményében.

Nagyon jó volt a kiscsoportos túrázás, sokkal gyorsabb és hatékonyabb volt így a kicsit nehezebb és hosszabb útvonalon. Külön köszönjük Komlósi Zolinak a túravezetést, a komoly felkészültségre valló tájbemutatásokat, legendákat, mondákat, amivel gazdagított bennünket egész nap. Ezen túl ismeretséggel, sok fotóval gazdagodva, egy kis izomlázat is beszerezve, épségben tértünk haza a 20 km-es gyalogtúránkról.

Tóth Csilla Mária

Album: Szerenád-vízesés körtúra (6db)
Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.