Gyalogtúra az Ökrök-vízeséshez

2018. július 24.

A Túrabarátok csoportjával Erdélyben túráztunk 2018. július 21-én. Szombaton korán reggel, közel 40 fős létszámmal indultunk utunknak Békéscsabáról. A határátlépés után Nagyszalontán rövid megállót tartva, Nagyváradot és Élesdet elhagyva a Királyerdő-hegység felé fordultunk. Remetelórév falu mellett a Sebes-Körös partjáról indult gyalogtúránk. Az Ökrök-patakot követve, annak partján, árnyas völgyben gyalogoltunk, majd jelzett elágazásban kalandosabb útvonalon érkeztünk meg a lenyűgöző Ökrök-vízeséshez. A vízesés nem méretével, hanem szépségével és érintetlenségével nyűgözött le minden túratársat.A kellemesen hűvös völgyből emelkedő erdészeti úton kaszálók, tisztások, elhagyott házak mellett elhaladva egy sziklaszirt kilátójából néztünk le a mélybe. Mindenkit rabul ejtett Erdély és a Királyerdő szépsége, nehezen tudtunk továbbindulni, mindenki szívesen maradt volna a nap végéig. Páfrányosban és telepített lucfenyő csemeték mellett ereszkedtünk egy újabb kilátóhelyig. A csoportkép elkészítése után meredek ereszkedőn érkeztünk az Ökrök-völgyébe, mely ismerős volt mindenkinek. Legelésző, kolompoló tehenek, zöld tisztások, magas fák, a környező hegyek felejthetetlenné tették a túra végét. Túratávunk 9,5 km, a szintemelkedés és csökkenés 440 m volt.

Képek a túráról

Album: Gyalogtúra az Ökrök-vízeséshez (8db)
Süti kezelés beállítása
Mi és partnereink az Ön engedélyét kérjük arra, hogy cookie-kat tároljunk eszközén személyre szabott hirdetések és tartalom nyújtásához, hirdetés- és tartalomméréshez valamint nézettségi adatok gyűjtéséhez.