Szőlőskertek a Duna tükre felett

51.900 Ft
41.900 Ft-tól
Kerékpár
Még nem választott dátumot!
Túravezető
Gyuri
Már gyerekként rajongtam a kirándulásért, majd elég korán hátamra vettem – hátizsákommal együtt – a sátramat is és többnapos túrákkal fedeztem föl a hazai hegyvidékeket, s később Közép-Európa tájait. Közben sokmindent kipróbáltam: barlangásztam, vízitúráztam, hegyet másztam, klettersteigeztem és – természetesen – kerékpároztam. Most is. A kerékpározást inkább eszköznek tekintem egy bekerekezett táj felfedezése érdekében. Mivel a sátrat is elbírja, több napra is praktikus utitárs! Ha túrázom, a teljesítmény másodrangú - látni megyek, ha útra kelek, és akkor mindent akarok látni – ez viszont nagy kihívás pl. az ausztriai Duna-völgyben...Imádok fotózni – ezen keresztül megosztani másokkal a túrázás motivációit: a tájakat, a hangulatot, a műemlékeket. Emellett rossz állapotukra is felhívhatom a figyelmet, s talán azzal is segíthetek fennmaradásukban...Húsz éve írok turisztikai ismeretterjesztő-kedvcsináló cikkeket, az önkifejezés nagyon fontos nekem.
Túravezető adatlapja

Kerékpározzunk a múltba egészen a pannon időkig, hogy megismerjük a római kor világát, majd tekerjünk biciklinkkel a 18. és 19. századi Tata meghatározó családjának az Esterházyak korába. Hogy jobban megismerjük az elmúlt évszázadokat, kössük azokat össze a nedűvel, ami ténylegesen összekötötte: a bor.

Budapestet elhagyva körülbelül két órát töltünk a kisbuszban mielőtt megérkezünk a Duna melletti Neszmélybe, amely központunk lesz a következő három napban. Nem sok időt töltünk tétlenséggel, máris nekivágunk a 40 km-es etapunknak, amely elsőként a Dunaszentmiklósi kilátóhoz és pincékhez fog vezetni, majd Szomódon át a tatai várhoz érkezünk. Az Öreg-tó partja igazi időutazás: a 13. századtól kezdve egészen napjainking találunk majd érdekességeket és izgalmas történeteket is megismerünk az Esterházyak és mások életéből. Utunk innen Dunaalmásra vezet, ahol a borászati emlékek megtekintése mellett Csokonay szerelméről is hallani fogunk.

Túratáv: 40 km

Második napunkon a Neszmélyben található hajóskanzennel kezdünk, majd a méltán ismert süttői köbányék felé vesszük az irányt, aminek köveit a rómaiak éppügy használták, mint Bakócz Tamás itáliai mesterei a magyar reneszánsz csúcsán. A kőfejtőt elhagyva következp állomásunk Bajót ősi temploma majd Tokodot érintve térünk vissza szállásunkra.

Túratáv: 50 km

Harmadik napunkon újabb izgalmak várnank ránk: elsőként a szocializmus egyik fellegvárához Almásfüzítőre tekerünk, hogy a 20. század második feléről se felejtkezzünk meg, majd úgy cirka 1800 évet ugrunk vissza az időben, hogy a római légiók életétbem az Azaum római táborba csöppenhessünk. Innen indulunk Naszály felé a vízimalom felfedezésére, majd a komáromi Csillagerőd felé forgatjuk az első kerekünket, hogy a Balogh-Esterházy kastély érintésével a 19. század katonai csodáját is bejárhassuk.

Találkozó helye, időpontja: 2022. május 27., péntek 8 órakor, Budapest, Váci út 193. (Budapest Bank központi épülete előtt)

Érkezés helye és időpontja: 2022. május 29., vasárnap esti órákban, Budapest, Váci út 193. (Budapest Bank központi épülete előtt)

Étkezés: két reggeli

Szállás: Bike Stop Duna Apartman 5-6 fős apartmanja

Túra ára tartalmazza: utazás közösen autóbusszal, szállás 2 éjszakára reggelivel, túraszervezés, túravezetés díja.

Túra ára nem tartalmazza: további étkezések, esetleges belépők, személyes kiadások

Belépők

% kedvezményes ár: Túrabarát partner cégek kollégái, és az általuk meghívott és regisztrált vendégek részére elérhető, a megadott dolgozói kulcs használatával. A kedvezmény mértéke cégenként és túránként eltérő lehet.

A túra során a programváltozás jogát fenntartjuk! További információ a túrával kapcsolatban info@turabaratok.hu e-mail címen kérhető.