Natúrpark az osztrák Grand Canyonban
32.000 Ft
29.000 Ft-tól
Gyalogtúra
Még nem választott dátumot!
Túravezető
Szalai Sándor

Az osztrák Alpok egy fantasztikus szépségű szurdokvölgyébe invitálunk benneteket, az Ötscher-Tormäuer Natúrparkba.

A Keleti-Alpokban található Ötscher hegyláncának egyik oldalát mély szurdokvölgyek szabdalják, melyeket az osztrák Grand Canyon névvel is illetnek. Ezeket a vadregényes völgyeket vízfüggönyként alábukó vízesések szegélyezik. Az Ötscher-patak által vájt meseszép völgyben, majd fel a hegygerincekre vezet utunk, ahova kiépített fapallókon jutunk el. A magasabb kiszögeléseken, kilátópontokon csodálatos kilátás tárul a Keleti-Alpok és köztük az Ötscher hegycsúcsaira, sziklaormaira.

Kétnapos túrnák során az első nap megérkezünk a szálláshelyünkre, ahol a szobák elfoglalása után felfedezzük a környéket, keresünk egy kellemes vendéglátóhelyet.
Másnap reggel autókkal megyünk a Natúrpark kijáratához. Itt felszállunk a helyi vasútra, mellyel túránk kiindulási pontjához megyünk, az Ötscher-Basis Natúrpark centrum-hoz. A parkot több útvonalon is be lehet járni, mi egy kb. 18 kilométeres túraösvényen megyünk végig. Bátorságpróbaként néha meredek sziklafalba vájt, korláttal biztosított szakaszokon vezet majd utunk, ám a látványért megéri ez a pici kockázatvállalás. A túra hosszú lesz, de nem túl nehéz. Osztrák nyugdíjasok is vidáman járják végig!

A nap végén, garantáltan,  csodás élményekkel feltöltődve indulunk vissza Budapestre.

Ajánlott felszerelés: réteges öltözködés nagyon fontos. Menetben melegünk lesz, ha megállunk a völgyekben hűvösebb várható.

Célszerű:
-aláöltözet (mindenki igénye szerint, javasolt a technikai, gyorsan száradó aláöltözet)
-középréteg (mindenki igénye szerint, javasolt a technikai, gyorsan száradó ingek, pólók)
-pulóver,
-szélálló dzseki (jó ha vízálló is)
-strapabíró nadrág (ez is jó ha vízálló)
-túrabakancs, vagy túracipő
-sapka, vagy kendő (opció)
-kis hátizsák, melybe beleférnek az útravaló kaják, a folyadékok és az éppen nem használt ruhadarabok,
-túrabot (opció)

1) Találkozó helye, időpontja: 2019. május 18. (szombat) 10 óra a Budapest Bank központi épületénél, az A posta oldalán (1138 Budapest, Váci út 193.)

2) Túra táv: 18 km

3) Szintemelkedés: 200-300 m

4) Érkezés helye és időpontja: 2019. május 19. (vasárnap) 20 óra, Budapest Bank központi épületénél, az „A" portánál (1138 Budapest, Váci út 193.)

5) Étkezés: önellátásra kell felkészülni

6) Túra ára tartalmazza: utazás közösen kisbusszal, túravezetés, szállás

7) Túra ára nem tartalmazza: étkezés költsége, Natúrpark belépő (4 euro/fő)

8) % kedvezményes ár: Túrabarát partner cégek kollégái, és az általuk meghívott és regisztrált vendégek részére elérhető, a megadott dolgozói kulcs használatával. A kedvezmény mértéke cégenként és túránként eltérő lehet.