Móri körtúra a Vértes rengetegeiben

7.900 Ft
4.900 Ft-tól
Gyalogtúra
Még nem választott dátumot!
Túravezető
Illesy Csaba
Hogy bemutassam magam ,magunkat ,visszamegyek az időben ,mikor 10 éves voltam ,ott kezdődött minden az általános iskolában a fizika tanárom ösztönzésére ,akit mindenképp nevén szeretnék említeni az iránta való tiszteletem jeléül. Ő Németh István tanár úr ,akivel a mai napig tartom a kapcsolatot és álmom ,hogy még egyszer túrázhassak vele. Szinte egész Magyarországot bejartuk ,havonta két-három alkalommal volt lehetőségem ,túrán részt venni vele és ha ez nem lett volna elég a fiatal korom legszebb nyarait, az általa szervezett ,kéthetes gyalogos és kerékpáros vándortáborokban töltöttem, egészen 8.osztály befejeztéig. Azóta jó pár év eltelt ,van egy gyönyörű lányom ,akivel pár túrán már voltunk kettesben es remélem hagyományt teremtünk a közös túrázásokkal. Szeretném minden túrámra magammal vinni ,hogy jó példát mutassak neki és nem titkolt szándékom az sem, hogy vele szeretném ösztönözni a gyerekes szülőket ,hogy minél több időt töltsenek a természetben együtt a családdal.Mindenkit várunk szeretettel a túráinkon korosztálytól függetlenül.Lilian es Csabi
Túravezető adatlapja

Túránkat Mór városából indítjuk ( Fejér megye ), ami ősi bortermelő város, és országos hírű Móri borvidék központja. Rövid séta keretében megismerkedünk a város nevezetességeivel, majd átszeljük a várost, és egy rövid séta után beérünk a csodálatos vértesi rengetegbe.

Piros jelzét követve áthaladunk a Meszes-völgyön, amit kezdetben akácfák, majd öreg tölgy- es bükkfák szegélyeznek. Az erdő nagyon csendes, csak a madarak hallhatóak és ha jó az orrunk, érezhetjük az elöttünk nemrégott járt vagy a közelben megbújó vad illatát is. Utunkat folytatva megérkezünk a Vértes Ifjusági táborhoz, ami mellett forrást és kicsi tavacskát találunk, évszázados fákkal övezve. Jó pihenőhelyként szolgál a következő szakasz előtt.

A "Jancsi és Juliska kunyhója" mellett haladunk el a Csókakői vár feléA várból fantasztikus panoràma nyílik az alatta elterülő városra. A várat 13. században építették, török hódoltság alatt is volt, majd 1691-től senki sem használta. 2014-re a állították helyre, ám a régészeti feltárások a mai napig tartanak.

Miután feltöltődtünk energiával, megkezdjük a megmaradt 7 km megtételét, ami szerintem a túránk egyik leggazdagabb része panoráma, kaland és technika tekintetében. A PL jelzést követve a hegy peremén, girbegurba karsztbokorerdőben kanyargunk, amit több helyen sziklás kilátópont tesz látványossá. Innen a Csókakő és Mór közötti szőlőkre, a móri borvidék szívére látunk rá. Csóka-hegyet megkerülve a Harmatos-völgyben erszkedünk. Ittősi bükkök kisérnek utunk vége felé, és csatlakozunk a földúthoz, ahol a körtúránk elkezdődött.

1) Találkozó helye, időpontja: 2020. szeptember 26-a, szombat 7:30 órakor 1138 Budapest, Váci út 193. (Budapest Bank központi épülete előtt)

2) Túra táv: 17 km

3) Szintemelkedés: 285 m

4) Érkezés helye és időpontja: a túra napján a kora esti órákban, kiindulási pontra

5) Étkezés: a túra ára étkezést nem tartlmaz

6) Túra ára tartalmazza: utazás közösen autóbusszal, túraszervezés, túravezetés költsége

7) Túra ára nem tartalmazza: étkezés, személyes kiadások

8) % kedvezményes ár: kollégák, és az általuk meghívott és regisztrált vendégek részére elérhető, a megadott dolgozói kulcs használatával. A kedvezmény mértéke dolgozói kulcsonként eltérő lehet.

A túra során a programváltozás jogát fenntartjuk! További információ a túrával kapcsolatban info@turabaratok.hu e-mail címen kérhető.