Kéktúra a Balaton felvidéken

9.900 Ft
6.900 Ft-tól
Gyalogtúra
Még nem választott dátumot!
Túravezető
Illesy Csaba
Hogy bemutassam magam ,magunkat ,visszamegyek az időben ,mikor 10 éves voltam ,ott kezdődött minden az általános iskolában a fizika tanárom ösztönzésére ,akit mindenképp nevén szeretnék említeni az iránta való tiszteletem jeléül. Ő Németh István tanár úr ,akivel a mai napig tartom a kapcsolatot és álmom ,hogy még egyszer túrázhassak vele. Szinte egész Magyarországot bejartuk ,havonta két-három alkalommal volt lehetőségem ,túrán részt venni vele és ha ez nem lett volna elég a fiatal korom legszebb nyarait, az általa szervezett ,kéthetes gyalogos és kerékpáros vándortáborokban töltöttem, egészen 8.osztály befejeztéig. Azóta jó pár év eltelt ,van egy gyönyörű lányom ,akivel pár túrán már voltunk kettesben es remélem hagyományt teremtünk a közös túrázásokkal. Szeretném minden túrámra magammal vinni ,hogy jó példát mutassak neki és nem titkolt szándékom az sem, hogy vele szeretném ösztönözni a gyerekes szülőket ,hogy minél több időt töltsenek a természetben együtt a családdal.Mindenkit várunk szeretettel a túráinkon korosztálytól függetlenül.Lilian es Csabi
Túravezető adatlapja

Ideje elkezdeni/folytatni a Kéktúrát!

Badacsonytördemicről indulunk, a vasútállomásról, majd megkezdjük kapaszkodásunkat a Badacsonyra, amely a Tapolcai-medence legmagasabb tanúhegye, 437 méteres magassággal. Útba ejtjük a Bujdosók lépcsőjét, csekély 464 lépcsőfokot mászunk meg. A túra tehát erős felütéssel indul, cserébe kárpótol minket a gyönyörű kilátás, amit a Kisfaludy kilátóból élvezhetünk.

A Badacsonyt a túloldalon magunk mögött hagyva először felkapaszkodunk a Gulácsra, majd Káptalantóti falut elhagyva Csobánc hegyére. Ez utóbbi két csúcs is tanúhegy, amely az évmilliókkal ezelőtti terület eredeti magasságát mutatják.

A hegyek után meglátogatjuk a Szentbékkállai kőtengert, amely a Káli-medence leglátványosabb természeti nevezetessége. Igazi élmény a látványos sziklaalakzatok közti séta, fel is lehet mászni az impozáns homokkő formációkra, sőt, a híres Ingókövet még ingattatni is tudjuk. A Kőtengert elhagyva elérjük a túra célját, Szentbékkállát, ahol az utolsó Kéktúra pecsétet is begyűjthetjük, és egy pohár ital mellett elmerenghetünk rajta, hogy mégiscsak megtettünk 26 kilométert, és legyűrtünk 1000 méter szintemelkedést.

A túra útvonala az esetleges előre nem látható körülmények esetén rövidíthető!

Aki Kéktúrázik, ne hagyja otthon az igazolófüzetét, aki pedig gondolkozik rajta, hogy belevágjon a túrába (részletek itt: http://www.kektura.hu/ ), annak javaslom, szerezze be az igazolófüzetet egy túraboltban, hogy elkezdhesse gyűjteni a pecséteket!

1) Találkozó helye, időpontja: 2021. augusztus 7., szombat 07:30 órakor 1138 Budapest, Váci út 193. (Budapest Bank központi épülete előtt )

2) Túra táv: 26 km

3) Szintemelkedés: 1000 m

4) Érkezés helye és időpontja: a túra napján a kiindulási pontra az esti órákban

5) Étkezés: a túra ára étkezést nem tartalmaz

6) Túra ára tartalmazza: utazás közösen autóbusszal, túraszervezés, túravezetés költsége

7) Túra ára nem tartalmazza: étkezések költsége, személyes kiadások

8) % kedvezményes ár: túrabarát partner cégek kollégái, és az általuk meghívott és regisztrált vendégek részére elérhető, a megadott dolgozói kulcs használatával. A kedvezmény mértéke cégenként és túránként eltérő lehet.