Folytassuk a Kéket! Gerecse 2.0

7.900 Ft
4.900 Ft-tól
Gyalogtúra
Még nem választott dátumot!
Túravezető
Tóth Katalilla
Mindig is szerettem a természetben tölteni az időm, de komolyabban túrázni csak az elmúlt pár évben kezdtem el. Az erdő nyugalma feledteti velünk a rohanó világ minden egyes velejáróját. Hiszem, hogy a test a szellem és a lélek egyensúlyát kint a természetben, a betondzsungeltől távol tudjuk legkönnyebben megőrizni.Éppen ezért kezdtem el komolyabban foglalkozni a természetjárással és szeretném megosztani ezt az élményt mindenkivel.
Túravezető adatlapja

FONTOS! A hatályos kormányrendelet értelmében a buszban a szájmaszk használata előírt, ezért kérnék szépen mindenkit, hogy maszkkal készüljön!

Bajóton kezdjük túránkat rögtön egy kisebb emelkedővel, majd pár megtett métert követően betérünk az erdőbe. A szakasz ezen része kevésbé látogatott, hacsak áthaladó kéktúrázókkal nem találkozunk, egy csendes és nyugodt erdőben találjuk magunkat. Itt jártamkor ezen a területen láttam szarvast és őzet is, jó szerencsével és egy csendes túra indítással együtt is részesülhetünk az élményben. Rövidesen egy mező mellett halad tovább az út, majd Péliföldszentkeresztre beérve begyűjtjük első pecsétünk is. Hamarosan ismét egy páratlan szépségű mezőn találjuk magunkat, majd az erdőben kanyargunk tovább.

Következő állomásunk Mogyorósbánya, ahol kisebb szusszanás után folytatjuk a pecsétgyűjtést. Az út megannyi szépséget tartogat számunkra, hol erdőben, hol mezőn, hol települést átszelve haladunk. Harmadik pecsételős helyszínünk, a Tokodi pincék, mely sajátságos és elragadó miliővel bír. Az elhelyezett padon néhány percig erőt gyűjthetünk, hisz az aszfalt út mentén megkezdjük az emelkedést a 264 m magas Kis-kőre, majd közvetlen utána a 311 m magas Hegyes-kő következik.

Ezen két hegy megmászása még csak bemelegítő a későbbi Öreg-kő (283m) és Nagy-Gete (457m) kaptatói előtt, de még mielőtt erre adjuk a fejünk, Tokodra beérve begyűjtjük negyedik pecsétünket. Itt alkalom nyílik egy közeli boltban vásárolni egy frissítő italt vagy kávét egy pihenő keretein belül.

A Nagy-Gete meghódítását követően a fennmaradó táv sétagalopp lesz, kellemes levezetése a megtett kilométereknek. Csodás panorámapontokat érintve haladunk végpontunk, Dorog felé, ahol a vasútállomáson bepecsételjük a kiérdemelt ötödiket. Buszunk itt fog ránk várni, hogy visszarepítsen bennünket a fővárosunkba.

Tartsatok velem a kéktúra ezen szakaszán, és osztozzunk mind a természet adta, mind a lelki élményben.

Aki Kéktúrázik, ne hagyja otthon az igazolófüzetét!

Felszerelés: Túrabot ajánlott, bejáratott cipő/bakancs az időjárásnak megfelelően, réteges öltözködés, szükség esetén esőkabát. Fejlámpa is jól jöhet, ha van.

A túrára erősen javasolt fejenként legalább 1-1,5 liter folyadék kulacsban, vagy hátizsákban, illetve csoki, szendvics.
A túra során a program változhat az időjárás és a résztvevők kondíciójának megfelelően!

1) Találkozó helye, időpontja: 2021. szeptember 25.-e, szombat 7:30 órakor 1138 Budapest, Váci út 193. (Budapest Bank központi épülete előtt)

2) Túra táv: 27 km

3) Szintemelkedés: 1095 m

4) Érkezés helye és időpontja: a túra napján a kora esti órákban a kiindulási pontra

5) Étkezés: a túra ára étkezést nem tartalmaz

6) Túra ára tartalmazza: utazás közösen autóbusszal, túraszervezés, túravezetés költsége

7) Túra ára nem tartalmazza: étkezés, személyes kiadások

8) % kedvezményes ár: Túrabarát partner cégek kollégái, és az általuk meghívott és regisztrált vendégek részére elérhető, a megadott dolgozói kulcs használatával. A kedvezmény mértéke cégenként és túránként eltérő lehet.

A túra során a programváltozás jogát fenntartjuk!