Csallóközi vizitúra

38.000 Ft
35.000 Ft-tól
Evezés
Még nem választott dátumot!
Túravezető
Csepi Attila
Mindazoknak, aki kacérkodnak a gondolattal, hogy ebben az esztendőben vízre szállnak, hogy bepillantást nyerjenek hazánk legszebb vizeinek a Duna holt, és mellékágainak titkaiba, szeretnék bemutatkozni: Csepi Attila vagyok, én vezetem a 2019. évi nyári és őszi vízitúrákat. A kétezres évek eleje óta járom a vizeket. Akkor szerettem bele véglegesen és kigyógyíthatatlanul a Dunába, és avízitúrákba. Túravezetői szakvizsgát 2013-ban, életmentőit 2014-en szereztem. Leginkább a Szigetközben túrázok-túráztatok, de átjárok a Csallóközbe is, és természetesen kipróbáltam más folyókat, tavakat is. Így voltam már a Rábán, Bodrogon, az Öregtúron a, Tiszán, a Velencei tavon is. A „bakancslistámon” még nagyon sok minden szerepel: a Dráva, a Mura, a Kis-Duna, és mert szeretnék atávolabbi helyekre is eljutni, így régi vágyam a Vltava, Neretva, …….. és minden, ami érdekesnek ígérkezik. Szeretek egyedül is kalandozni, de mégjobb megosztani másokkal a csodákat, amikkel a vizeken találkozom.Remélem ti is velem tartotok! Szeretettel várlak benneteket, hogy együtt lehessünk részesei egy jó kalandnak.
Túravezető adatlapja

A Csallóköz, a Duna kisalföldi mellékágrendszerének (belső-deltájának) az északi része. Ez a terület a 20. század elejéig, egyetlen, egybefüggő vízrendszert alkotott, a tőle délre levő szigetközi ágrendszerrel. A 19. század végén kiásott hajózóút, ma Öreg-Duna, majd a 90'-es években Bősi erőmű építése következtében, a két ágrendszer elszigetelődött egymástól.

A terület, amit bejárunk ma az erőmű üzemvíz csatornája, és az Öreg-Duna közé „szorulva" terül el, az itt megbújó falvakkal együtt. A vízrendszere sokban hasonlít, de jó néhány dologban el is tér a szigetközitől, a speciális vízpótlásnak köszönhetően. Itt isrengeteg sziget, keskeny csatorna, széles nyílt víz, jó fürdőhely teszi izgalmassá a túrázást, ám folyó sokkal áttetszőbb, a kevesebb hordaléknak köszönhetően, de erről majd a helyszínen bővebben mesélek.
Talán a viszonylagos elzártságának köszönhetően még nem alakult ki számottevő evezős turizmus a környéken. A környék lakossága 90%-an magyarajkú. A Csallóköz szépségén túl, jórészt ezért is választottuk aug. 20.-i hosszú hétvégére, ezt a túra célpontot, mivel a Szigetközben, valószínű hogy ekkor nagyon sokan lesznek. Tartsatok tehát velünknéhány jó sörre, kofolára, és elsősorban egy jó kalandra!

Program:

Augusztus 19-én, szerdán 16:30-kor találkozunk, és közösen indulunk a szállásunk felé. Érkezés este 7 körül, vacsora, majd elrettentő séta a bősi vízerőműhöz.

Másnap indulás Bodakról reggel 9 órakor, majd nyugat felé indulva, széles vizeken evezünk, ahol kiöblösödő tavak is vannak, a parton több helyen büfénél is meg tudunk állni. A kaland része, hogy két bukón át kell emelni a hajókat.

21-én reggel 9 kor indulás Bodakról dél felé, sok zegzugos kis folyású ágban lemegyünk a Nagy Dunáig. Bodaki kapunál fürdünk egy nagyot ott van egy kiváló öböl, és homokos part a fürdéshez. Sok zegzugos részen, behajló ágak és fák között evezünk. A szigetközi túra emlékére nevezzük varacskolásnak. :)

A túra során a programváltozás jogát fenntartjuk! A túra helyszíne: Nagybodak környéke (Szlovákia)

1) Találkozó helye, időpontja: 2020. augusztus 19-e 16:30 Budapest Bank központi épülete előtt

2) Érkezés helye és időpontja: 2020. augusztus 21.-e késő délutáni órákban a kiindulási pontra

3) Étkezés: a túra ára étkezést nem tartalmaz.

4) Túra ára tartalmazza: utazás közösen autóbusszal, túraszervezés, túravezetés költsége, szállás

5) Túra ára nem tartalmazza: étkezés, személyes kiadások

6) % kedvezményes ár: kollégák, és az általuk meghívott és regisztrált vendégek részére elérhető, a megadott dolgozói kulcs használatával. A kedvezmény mértéke dolgozói kulcsonként eltérő lehet.

A túra során a programváltozás jogát fenntartjuk! További információ a túrával kapcsolatban info@turabaratok.hu e-mail címen kérhető.