Túrabarátok a Pádis-fennsíkon

2019. júl. 26
Túrabarátok a Pádis-fennsíkon

Szombat reggel egy tele busznyi turista indult el Békéscsabáról a Bihar-hegységben található Pádis karsztvidékére, és még a jó másfél órás várakozás a magyar-román határon sem tudta elrontani a kedvünket.

Az időjárás is a kegyeibe fogadott bennünket, amikor gyönyörű napsütésben indultunk el a Bál-rétről lassan ereszkedve a Glavoi-rétre. A makadámútról az erdőbe letérve a Vár-patak mellett haladva értük el a rétet, ami a túraidőszakban mindig tele van sátrazókkal, lakókocsikkal. A rét sarkánál megpihenve, friss vizet vettünk a kulacsainkba a forrásból, majd meredek kaptatón folytattuk az utunkat a Ponor-rétre.

A réten a névadó Ponor-patak folyik keresztül; először a „Ponor vízkeletet" látogattuk meg, és időztünk el ott, ahol egy hatalmas sziklafal tövében, egy barlangból tör elő a víz. Ezután néhány száz méterrel arrébb, a rét másik oldalán megtekintettük azokat a víznyelőket, amiken keresztül a patak egy hegy tövében ismét a föld alábukik.

A Glavoi-rétre visszatérve egy hosszabb pihenőt tartottunk, és volt alkalmunk megkóstolni a helyi „lacikonyhák" kínálta leveseket [ciorbă], grillezett kolbászt [mič], illetve lángost és palacsintát.

A makadámúton tértünk vissza a buszhoz, majd hazafelé úton még néhány percre megálltunk a Köves-Körös partján, egy kis fotószünetre, kavicsszedegetésre.

Köszönöm a résztvevőknek hogy a csatlakoztak a túrához, és remélem, nekik is kellemes emlékekkel teli volt ez a nap!