Túrabarátok a levegőben - siklóernyős túra

2018. okt. 08
Túrabarátok a levegőben - siklóernyős túra

Az embernek öröktől fogva vágya meghódítani a Földet egészen, ezért kutatja, járja a szárazföldet, lemerül a víz mélyére, és felszáll a felhők közé, hogy a föld, víz, levegő ura lehessen.
Nagyon szeretek utazni, világot látni, jártam már víz alatt, és ideje volt, hogy a levegőbe is felemelkedjek....
A repülés repülővel könnyen teljesíthető kívánság különösebb kihívás nélkül, de ha magukat az elemeket szeretnéd érezni magad körül repülés közben, akkor más kell Neked! Az egyik Túrabarát túrán / evezésen került szóba a repülés, és kedvenc vezetőnk rögtön jelezte, hogy ha van igény, megszervezi nekünk. Így esett, hogy szeptember közepére kitűztük a siklóernyőzés napját (nem, nem paplanernyő:) Pali a szervezőnk jelezte délben, hogy sajnos ez ma nem lesz jó, tandemhez nincs elég szél, halasszunk. Előre jelezték, hogy ez ilyen, ha van szél repülünk, ha nincs sajnos várni, átütemezni kell. Vegül már október lett, de az idő csodás volt, mintha megrendeltük volna, gyors egyeztetés indulás előtt menjünk-e, 20 fok, ki a hegyre, már a kilátás a starthelyről megérte! Őszi lombkoronába öltözött erdők a lábunk alatt, verőfényes napsütés, egy-kèt égi bárányka, de sem a kilátást sem a repülést nem zavarták. Elstartoltak az előttünk repülő tandemesek.

Kezdtem izgulni! Hogy is van ez? Előre futni, aztán hátra lépegetni -összekötve a pilótával khm, nem egyszerű elképzelni sem, nemhogy megcsinálni! - aztán futás a hegyoldal lejtője felé a levegőbe fel! Felemelt az ernyő, vitt a szél, a pilóta nyugodtan, profin irányította a repülőszerkezetet, jelezte, ha balra, jobbra fordultunk - elmodta azt is hogyan segíthetek én is a testsúlyom áthelyezésével a fordulásban. Megkerestük a felszálló termikeket (meleg levegőből álló felszálló légbuborékokat) amelyek felemelnek, lifteztetnek a magasba! Szürreális érzés pusztán egy ernyő segítségével liftezni a levegőben. Jobbra fordulás, ott a gyönyörű őszi erdő, mező, az emberek, lovak bolha nagyságúak a magasból, közben érzed a szelet, hallod a zúgását, a napfény cirógatja arcodat, balra fordulás budapesti panoráma Duna, vár, templomtornyok, egyszerűen csodás....

Titokban reménykedtem, hogy visszaszállunk a starthelyre és megúszom a cipekedést, de a szél másképp gondolta. Nagyon felerősödött a szél a hegy mellett, így elindultunk hegynek lefelé a mezőre, egyszercsak érzem, hogy lecövekeltünk, a szél szó szerint kirajzszögelt minket az égre. Egyhelyben "álltunk" mint amikor egy ragadozó madár vadászat közben szitál a mező felett, de mi nem az egeret, pockot néztük, hanem a leszállóhelyet kerestük. Mi tagadás ekkorra már kicsit megszédített a magasság, levegő, szél, így nem bántam, mikor ereszkedni kezdtünk. Még erős szélben, vagy a kényszermegállás idején is tökéletes biztonságban éreztem magam és nem is volt kérdéses számomra, hogy biztonsággal fogunk földet érni. A megfelelő utasításokat megkaptam ugyan a leszállásra, de arra nehéz elméletben felkészülni, hogy a szinte súlytalanságból ráugrasz a lábadra és még rögtön fuss is az ernyő felé, de a rutinos pilóta látott már sokféle utast, így megoldottuk ezt is zökkenőmentesen.

Ernyő összecsomagolásután irány a hegy, hát elég nagy csomagunk volt, a felgyalogolás egy aznapi edzésnek is jó volt. Fenn megnéztem még egypár startot, egyszemélyeset és tandemet - hirtelen a jó szél hírére megsokasodtak a repülni vágyók és szép sor lett:) Aztán elbúcsúztam a többiektől és az aznapi rohanást, meg a holnapi stresszt még felejtve élménnyel tele hazafelé vettem utamat.

Köszönöm a szuper élményt, a szervezést, és figyelmet, amivel a repülést lebonyolítottátok!