• Elérhető a SZÉP kártyás fizetés
    2021. máj. 02
    Túráinkon SZÉP kártyás fizetést is elfogadunk! Ráadásul már mind a három zsebbőlvaló fizetés lehetséges. A cikkre kattintva a SZÉP kártyás fizetéssel kapcsolatos technikai részletekről olvashatsz.
  • Országos Kéktúra felejthetetlen élményekkel
    2021. máj. 28
    Itt az ideje útnak indulni!
    Legyen tavasz, nyár, ősz vagy tél, Magyarország legszebb tájai már alig várják, hogy felfedezd őket! Legendás harcterek, rejtélyes barlangok, vidáman csobogó vízesések tarkítják az Országos Kéktúra útvonalát.
  • Meglepetésekkel teli budapesti kirándulóhelyek
    2021. máj. 03
    Egy jó kirándulás Budapest környékén természetesen magában kell, hogy foglalja a Normafát! Történelemrajongó vagy? Akkor az ideális kirándulás Budapest környékén Neked bővelkedik a historikus elemekben is! Vegyél részt velünk egy időutazáson a Budai hegyekben, ahol végigjárjuk Mátyás király egyik kedvenc kiránduló útjának nyomvonalát, hogy végül Széchenyi és Jókai nyomában tapodjuk az erdőt, a kedvenc helyeiket felfedezve!
  • Bakony túra
    2021. jan. 08
    A bakonyi túraútvonalak változatos terepviszonyokat biztosítanak a túrázni vágyók számára minden évszakban! A Bakony túra nem igényel különösebb edzettséget, így kezdő- és tapasztalt kirándulók számára egyaránt ajánljuk, mint helyszínt, hogyha szeretnék távol hagyni a város zsivaját, és a mindennapok stresszes taposómalmát!
  • Távol a főváros zajától
    2020. nov. 17
    Csodaszép körpanorámás kilátást nyújtó kirándulás Budapest környékén?
    Irány a Nagy-kopasz hegy! A Budai-hegység legmagasabb pontja 559 méter magasan áll, amelyet széles, jól jelzett, és kényelmes turistautakon fedezhetünk fel, akár gyalog, akár biciklivel, hogy végül elérjük a hegy tetején álló, óriási vitorlára emlékeztető Cserzegán Pál-kilátót!
  • Családi kirándulás csekklista
    2020. okt. 01
    Családi kirándulást terveztek? Segítünk nektek az általunk összeállított csekklistával, hogy felkészülten vághassatok neki a nagy kalandnak! Hiszen a legfontosabb, hogy mindenki biztonságban tudhassa magát, bárhová is mentek!
  • Kéktúra a Keleti-Mátra bércein
    2020. aug. 20
    Egy újabb 25 km-es szakasz teljesítését jegyezhetjünk a térképünkön. Nyár közepén csak a legbátrabbak vállalkoznak egy ilyen kemény túrára. Azóta már a Zemplént is láttuk, és már vár ránk a Gerecse!
  • Pilisi túrák
    2020. aug. 14
    A rohanó mindennapokban érdemes néha egy kicsit lelassítani, egy napot a mentális egészségünknek és a szellemi felfrissülésnek szentelni. Hatalmas felüdüléssel ér fel a szürke irodákból kilépve egy kicsit a természetben barangolni, ahol szinte megszűnnek a problémák és nyugodt körülmények között rendezhetjük a gondolatainkat.
  • Kultikus túraösvényen járva
    2020. ápr. 02
    Mint egy természetfilm, amiben 8 lelkes túrázó elindul egy néptelen táj felfedezésére.Csak mi voltunk és a fák.
  • Kékestető túra
    2020. márc. 10
    Gyermekként mindig a legmagasabb pontok, csúcsok meghódítására törekszünk, melynek sikere önbizalommal tölt el, a kudarcból pedig felállunk és tanulunk belőle. A siker és a kudarc viszi előrébb az életet és ad keretet a mindennapoknak. Sokak számára a túrázás egy aktív pihenő a hétköznapok forgatagában.
  • Rám-szakadék túra
    2020. feb. 20
    A főváros vonzáskörzetében a Pilis, Budai-hegység és a Visegrádi-hegység számos közkedvelt kirándulóhelynek ad otthont. Jelen blogbejegyzésünkben a vadregényes Rám-szakadék túra útvonalát, a hely nevezetességeit, érdekességeit, a természeti és épített környezetét szeretnénk bemutatni. A Rám-szakadék nyújtotta természeti csoda nem csak a környékbeliek kedvelt kirándulóhelye, hanem az egész országból vonzza a kirándulni vágyókat.
  • Börzsöny túra
    2020. feb. 05
    Amennyiben Magyarország északi részén, Pest és Nógrád megyében jársz - ha lehetőséged adódik – semmiképp se hagyd ki a Börzsöny túra útvonalak valamelyikének megismerését! Éppen célirányosan a Börzsönybe tartasz kirándulni? Ebben az esetben biztosan állíthatjuk, hogy nem fogsz csalódni.
  • Egynapos kirándulás
    2020. jan. 08
    „Egy napot kirándulással tölteni akkor is jó, ha közben tudjuk, hogy egy profi futó ugyanezt a távot két óra alatt abszolválná. Magunk vagyunk a mérce, a teljesítmény öröme a miénk, és a mi testünk válik ettől egészségesebbé.”
    Mérő László
  • Történelmi várak és borok Erdélyben: Világostól a Ménesi borvidékig
    2019. nov. 28
    Erdély és a történelmi várak mindig vonzó célpontok egy kiránduláshoz. Szinte maximális létszámmal és hatalmas lelkesedéssel vágtunk neki, hogy belekóstoljuk a történelembe és a finom borokba.
  • Őszi körtúra a Vértesben
    2019. nov. 13
    Novemberi túránkra az időjósok előzetesen rengeteg esőt jósoltak, ami sok Túrabarátot elsőre megijesztett, de mint tudjuk, nincs rossz idő csak rossz ruházat. Kipróbáltuk...
  • Pilisjárók újabb kalandjai - A Pilis-tető-kör
    2019. okt. 11
    Túraidő, őszi erdő, 23 fő és 4 kutya. Igazi nagycsoportos természetjárás a Pilis tetején.
  • Pádis-fennsíkon a Linamar csapat
    2019. szept. 10
    2098
    Sokak régi álmát váltottuk valóra azzal, hogy a Linamar munkatársait elvittük erre a gyalogtúrára. A közös túrázás és a gyönyörű helyszín feledhetetlen élményekkel gazdagította a csapatot.
  • Vasfüggöny duatlon
    2019. aug. 26
    Bejártuk az Országos Kéktúra 1. számú szakaszát, egy rövid őrvidéki előtéttel. Első - és reméljük nem utolsó - túránk, melyet a szabadvízi fürdőzés lehetőségével nyitottunk meg. A képgaléria utolsó fotója ránézésre nehezen megmagyarázható, de ha rászánsz pár percet az élménybeszámolóra, mindent érteni fogsz!
  • Túrabarátok Ópusztaszeren
    2019. aug. 22
    Benne van a köztudatban, nincs is messze, mégis kevesen látták élőben az ópusztaszeri emlékparkot és környékét. Ezen szerettünk volna változtatni!
  • Gyalogos túraútvonalak Magyarországon
    2019. júl. 29
    „Nem véletlenül járja a mondás, hogy ha valakit igazán meg akarsz ismerni, akkor vidd el a hegyre. Minél magasabbra megyünk, annál több réteget veszünk föl, de a lelkünk egyre meztelenebb lesz. Oda annyi cuccot viszünk, hogy nem fér bele még egy álarc is.”
  • Túrabarátok a Pádis-fennsíkon
    2019. júl. 26
    Patakok, víznyelők, lankás rét.. igazi aktív nyugalomban részesült békéscsabai csapatunk.
  • Dömös-Rám-szakadék-Dobogókő
    2019. júl. 11
    A természet mindent megadott ezen a szombaton csodálóinak, igazi nyári túra volt, amit sokszínű csapatunk gyakorlottan, szintidőn belül teljesített!
  • Gyalogtúra a Bihar-hegységben
    2019. jún. 27
    1940
    Biharfüred és környéke már ismerős nekünk, de ide többször vissza lehet menni. Most végre semmi nem akadályozott bennünket abban, hogy a teljes kört megtegyük, és élvezzük az üde zöld táj minden szépségét!
  • Kiskunsági Nemzeti Park - A legkisebb gyöngyszem
    2019. jún. 04
    Hatalmas lelkesedéssel indultam neki egy héttel korábban a felderítő túrámnak, ami csodálatosan sikerült. Még ezt is felülmúlta a már hivatalos túra...Nézzétek meg mit rejt e táj!
  • Túraútvonalak kezdőknek és haladóknak
    2019. máj. 29
    Te is szeretnél a természetben kikapcsolódni, de nem tudod, melyik túraútvonalon indulj el? Akkor most segítünk! Könnyen megválaszthatod a számodra legmegfelelőbb túraútvonalat, ha először egy kis információt gyűjtesz az egyes hegységekről és a túraútvonalak nehézségéről.
  • Erdei kisvasút és gyalogtúra a Szalajka-völgyben
    2019. máj. 15
    Az időjárás kegyes oldalát mutatta a hétvégi túrázóknak, sütött a nap, csillogott a patak, a pisztrángok is játékosabbak voltak a vízben. Idilli tavaszi hangulat volt.
  • Tizenötezer lépés Baranyában
    2019. máj. 15
    2079
    Micsoda nap volt! A Kárpát-medencében alig maradt föld szárazon azon a szombaton, hát nekünk nem pont abból a néhány száz négyzetkilométernyi területből jutott?! És még a bánáti bazsarózsa virágzáshoz sem voltunk sem korán, sem későn, hanem pont jókor! Van még mit mesélnem, kattints a nyílra, vagy a címsorra, és figyelj!
  • Kéktúra a Káli-medencében
    2019. ápr. 18
    Az érdeklődés nagy. Már hetekkel az indulás előtt betelik a létszámkeret. Gyermeki lelkesedéssel vágyunk a további pecsétjeinkre, és az izgatott csapat az utolsó héten összetett kézzel lesi a meteorológiai előrejelzéseket... hátha nem fog esni....
  • Gyalogtúra Menyháza környékén
    2019. ápr. 12
    Az idei év első, békéscsabai Túrabarátoknak szervezett programját nagyon vártuk. 38 túratárs indult megismerni a Béli-hegység rejtett kincseit.
  • A túra, mint a feltöltődés egyik legjobb módja
    2019. márc. 13
    Bizonyára neked is van legalább egy olyan rokonod, barátod vagy ismerősöd, aki egyszerűen nem érti, miért olyan jó dolog a túrázás, és szinte bárminemű győzködés az ellenkezőjéről sikertelen.
  • Pilisi CsupaPiros jelvényszerző túra
    2019. feb. 22
    Némileg formabontó leírás a TúraBarátok eddigi leghosszabb túrájáról, gazdag képgalériával. 11 óra élményei, 11 percbe sűrítve.
  • Téli barangolás a Pilisben
    2019. jan. 27
    2087
    Mit is mondhatnék. Az első önállóan vetetett túra minden túravezető életében meghatározó élmény. Az enyémben is az volt. És nagyon jól sikerült.
  • Évindító hótalpas túra az Alacsony-Tátrában
    2019. jan. 11
    Nem sok jóval kecsegtetett az időjárásjelentés a túra előtti napokban. A Magas-Tátrában hóviharok, lavinaveszély, orkán erejű szélről szóltak a hírek, és persze "senki ne induljon útnak". A meteo-t figyeltük szinte óránként, vajon mi várható az Alacsony-Tátrában: szombatra hóesés, de még tűrhető szélerősség, vasárnapra nagy szél, de némi napsütés...A túrabarátok nem ijednek meg a saját árnyékuktól, így péntek este vidáman nekiindultunk Maluzsina falu felé.
  • Óévbúcsúztató túra a Mátrában
    2019. jan. 07
    2099
    Az évet nem is zárhattunk volna máshogy, mint egy csodás túrával a Mátrában. Szép számmal gyűltünk össze, hogy elbúcsúzzunk az óévtől, és Túrabarátok módra kiránduljunk egy utolsót. Nagyon jól sikerült ez a nap is, fogadjátok szeretettel a túráról készült beszámolót és képeket.
  • Kilátó Egerre, a Nagy-Egedről
    2018. nov. 19
    Egy maroknyi békéscsabai csapat az utolsó szép őszi szombaton eljutott a Bükkbe, hogy más szemszögből is rálásson a történelmi városra.
  • Csúcsra járatva
    2018. nov. 16
    "Elballagok lombhullásban, köd előttem, köd utánam." - mondja a nóta, amit akár mi is fújhattuk volna. Mert bár kelet felé tartva az autópályán, szinte tolta maga előtt a kisbusz orra a "tejsűrűt", 1000 méter feletti magasságba érve a TúraBarátok felett az ég kék, a napsütés pedig kápráztatóan fényes volt. Mintha minden nekünk akart volna kedvezni. Több hónapnyi felújítási (kényszer)szünet után aznap nyitott újra a kilátó, melynek "nyakában" kialakított körpresszóban ülve, üvegablakokon keresztül csodáltuk a páraleplet átszakító csúcsokat. A Sas-kőnél pedig olyan állatokkal találkozhattunk, amire egyikünk sem számított. Hogy mivel is? Megtudhatod a részletes élménybeszámolóból! (Román Attila)
  • Dolomitok, a naplemente vörösében izzó hegycsúcsok
    2018. nov. 10
    A dolomitokban október az igazi pihenés ideje: a nyári turisták már elvonultak, és a síelők hadai még nem érkeztek meg! A síliftek állnak, a hütték szunyókálnak. Csönd ül a hegyeken, amelyek azonban a legszebb arcukat mutatják ilyenkor: a fenyvesek vörösben pompáznak, ahogyan megbújnak a hatalmas sziklaormok között. Felejthetetlen volt ez a három nap: csak mi és a természet......
  • Bányászemlékek az őszi Medves fennsíkon
    2018. okt. 26
    A márciusi combig érő hó sem tántorította el a kis csapatot, hogy megnézze Salgó várát... de akkor és ott megfogadta, hogy ide még jó időben visszatér! A várakozást a jelentkezések gyorsasága igazolta majd a színes, nyárias idő minden elképzelést felülmúlt...
  • Szurdok és csúcs-túra a Királyerdőben
    2018. okt. 02
    2074
    Az ősz eleje ideális szokott lenni a túrázóknak. Szeptember 22-én is minden adott volt egy nagyszerű Erdélyi gyalogtúrához. Ezen a napon nem is egy, hanem két túra fért egy napba, a Királyerdő-hegység közepén! A Túrabarátok csapata jókedvűen indult Békéscsabáról és ez egész nap ki is tartott.
  • Alacsony Tátra két csúcsa egy csapásra
    2018. szept. 24
    Minden relatív!
    17 ember Magyarországon úgy kezdi a 2018. szeptember 24-i hétfői szeles, esős, hűvös munkanapot, hogy egészen mást jut eszébe arról a szóról, hogy ALACSONY, mint eddig. Pénteken ez még nem így volt, akkor ez a 17 ember még nem tudta, hogy egy szó jelentése a fejükben alapvetően megváltozik. Nem, nem arról van szó, hogy ők most tanulnak magyarul és a hétvégén az volt a lecke, hogy ezt a szót tanulják meg, alkossanak vele mondatot, gyakorolják a kiejtést meg ilyenek. Szó sincs róla - egész más történt, elmesélem.
  • Rudlik és kondák, avagy Dunatáji szafari
    2018. szept. 05
    Lehet-e szép egy túra, ahol nemhogy dombra, de még egy hantra sem léphet fel a lelkes természetjáró? Vagy lehet-e élvezetes egy 20 km-nél is hosszabb gyalogolás, ha végig egy párakupola alatt kell azt megtenni? Hol született a legendás bajai halászlé, és mi a "titkos" receptje? És ... vajon mit nézett Orsi távcsővel? Gemencen hagyott nyomainkat követve lépkedjen betűimen szemed, majd tekintsd meg a képgalériát! (Ha nem kapsz minden kérdésre választ és kíváncsi maradtál, az a legjobb jele annak, hogy legközelebb velünk kell tartanod!) Román Attila
  • Gyalogtúra az Ökrök-vízeséshez
    2018. júl. 24
    Ha Erdély, akkor hűs fenyvesek, szirtek és vízesések... Július 21-én sem volt ez másként, az egész családot várta a Királyerdő-hegység erejéről híres Ökrök-vízesése. Aki még nem volt a vidéken,az a Túrabarátok csapattal fedezte fel először egy kis izommozgató túra keretében!
  • Ismerd meg a csodálatos Mátrát!
    2018. jún. 13
    Június első szombatján a Budapest Bank túrázóival az Alföldről, a Mátrába utaztunk túraélményekért. A cél elérése meglepetéseket tartogatott, hiszen a helyszínre érkezve kiderült, hogy futóverseny miatt lezárták a Mátraházáról Kékestetőre vezető közutat, így gyalogosan indultunk hazánk legmagasabb pontjára.
  • Szerenád-vízesés körtúra
    2018. máj. 31
    Májusi erdélyi túránkon megtapasztalhattuk milyen természeti szépségeket nyújt a túrázóknak ez a vidék. Hegyet-völgyet bejártunk, patakot, vízesést csodáltunk! Elszánt kis csapatunk kedvének az sem szabott határt, hogy a zuhatagok után a víz, eső formájában bennünket is megtisztelt. Czárán Gyula túrájának teljesítése mindenkit megelégedéssel és némi izomlázzal töltött el.
  • Vár Rám, Dobogókő
    2018. máj. 22
    Túránk jó példa arra, hogy a népszerű helyre tervezett közös program egyik fontos kelléke a jó időzítés! A túraútvonal szinte csak a mienk volt,úgy tűnt, a gyakorlott csapat előtt nincs akadály..
  • Családi madárles Ócsán
    2018. máj. 03
    Ezen a hétvégén túrázó csapatunknak fantasztikus élményben volt része. Az ócsai Madárvártán a háborítatlan lápvidék természetes környezetében figyelhettük meg a területen élő madárvilágot és a lápvidék jellegzetes növényzetét. Gyereknek, felnőttnek egyaránt életre szóló élményt adott a szárnyasok közelsége, a gyűrűzés technikájának és okának megismerése. Ám a település, mint megtudtuk, nem csak erről híres...
  • Barangolás a bihari krókuszok földjére
    2018. ápr. 17
    Nagy izgalommal vártuk a szombati krókuszleső gyalogtúrát, amelyre busszal indultunk Békéscsabáról 2018. április 14-én. Kedvező időjárást jósoltak a meteorológusok, így ennek reményében indultunk utunkra reggel 6 órakor, a méhkeréki határátkelőhöz. A várakozásba egy kis lírát csempészve, Kölesér és Nagyszalonta nevezetességeit versben foglalva ismerhették meg a Budapest Bank munkatársai.
  • Rügyfakasztó Buli a Magas-Börzsönyben
    2018. márc. 28
    Amint Nagybörzsöny település felé fordult buszunk, és szemtől-szembe kerültünk a szombat délelőttünket, délutánunkat kitöltő programunk házigazdájával, a Magas–Börzsönnyel, akkor Ő, mindenféle prológust, óvatoskodó fokozatosságot nélkülözve, a lehető legőszintébb módon – irodalmi terminológiával élve –, in medias res, megmutatta nekünk hosszú, meredek oldalait, hullámos kontúrú gerincét, ezzel emlékeztetve minket arra, amit egyébként is tudtunk: nehéz napunk lesz. Küszöbét átlépve, illedelmes vendéglátónkét kínálta érzékszerveink üdvözlő italát, vagyis az arcunk bőrét melengető napsütést, a patakcsobogás, a madárdal fülbemászó hangjegyeit, a téli álmából ébredő föld friss illatát – melyet oly régóta vártunk –, továbbá az első tavaszi virágok (hóvirág, odvas keltike), valamint egy bátor, a rejtőzködésre mit sem adó mókus látványát. Bizonyossá vált, a kiállandó erőpróbáért nem fog elmaradniaz élmény-jutalom, a megérdemelt jussunk.
  • Normafától a Mont Blanc-ig
    2018. feb. 28
    2099
    Kellemes téli kirándulásban volt részünk ezen a februári hétvégén. Bár az indulás helyét át kellett szervezni a Fogaskerekűhöz, ez jól sikerült, és mindenki időben a találkozó helyén volt. A csapat kellemesen „összerázódott" a Fogaskerekűn a Széchenyi-hegyi végállomásig, a zakatolástól egymás hangját alig hallottuk.
  • Csúcstámadás a Nagy-Hideg-hegyen
    2018. feb. 08
    Már a budapesti induláskor sejthető volt, hogy szép napnak nézünk elébe. Királyrétről nekivágtunk a Börzsöny első lankáinak, majd 300 méteres magasságban elértük a hóhatárt, ahol átértünk meseországba.Talpunk alatt ropogott a hó, emberekkel alig találkoztunk...
  • Barangolás a Pilisben II.
    2018. jan. 23
    Misztikus túránk második felvonásában több mint 40-en indultunk el a Holdvilág-árok felé ezen a téli reggelen. Az ősi kultuszhely szűk ösvényének felénél járhattunk, amikor kisebb havazás kerekedett, olyan érzést keltve, mintha csak az anyatermészet üdvözölte volna ölébe visszatérő, rég várt gyermekeit.....
  • Mikulás a Mátrában
    2017. dec. 28
    A Galya kilátónál süvítő szél kavarta a nagy pelyhekben hulló havat, és a kék túra útvonala térdig érő szűz hóba burkolózott. Csodálatos látvány volt, ahogyan elindultunk lefelé, mint az első emberek az érintetlen erdőségben. Amint lejjebb ereszkedtünk, és a fák védelmében elállt a szél. Csönd borult a tájra, csak néhány elszánt túrabarát bakancsának ropogása hallatszott az erdőben, ahogyan utat törtek az élen járók a hótakaró alatt roskadozó fák között.
  • Október végén a Vértes
    2017. nov. 16
    Októberben Tóth Gábor vezette a csapatot a Vértes Panoráma útján, a ködben úszó móri völgy fölött. 137 lépcsőt megmászva bevettük a magas Csókakő várát, majd a Szappanos-völgy avartól rozsdálló völgyében sétáltunk vissza Csákberénybe. Igazi terápiás séta volt az őszi erdőben.
  • Barangolás a Pilisben I.
    2017. nov. 02
    "A meglepetésnek szánt látnivalók tekintetében nem voltam hajlandó kompromisszumot kötni, ám sok más tényezőt is figyelembe kellett venni:a reggeli esőben a lombkorona alatt, a délutáni viharos szélben pedig a már a védett dél-keleti oldalon kell lennünk. Sok számolgatás után kijött a matek, és feledhetetlen élmények sorozatában volt részünk!" (Román Attila)
  • Hűvösvölgyi kirándulás
    2017. szept. 11
    A Budapest Bank Túrabarátok Köre Gyurász Gábor jogász kollégánk vezetésével ezúttal egy főváros közeli túrára invitál benneteket. A túra kiindulási pontja Nagykovácsi. A plébánia elől indulva kezdetben enyhébb, majd egyre meredekebb emelkedők leküzdése után elérjük a Budai-hegység legmagasabb pontját, az 559 m magas Nagy-Kopaszt.
  • Gerecse Túra Térben és Időben
    2017. szept. 06
    A TúraBarátok körének július 15-i túrájáról Román Attila (bankbiztonsági munkatárs, túravezető) beszámolóját olvashatjátok a gerecsei teljesítményről, ahol 25,5 km távot és 800 méter szintemelkedőt tettek meg a résztvevők
  • Bakonyi szurdok túra a betyárok nyomában
    2017. szept. 04
    Mottó: „ … amikor az ősszellemek a maguk tájaira száműzötten már csak tompa hangon, a messzi távolból szólnak majd az emberekhez, amikor kiszakadva a harmónia világából, csupán végtelen vágyakozás ad majd homályos hírt ama csodálatos birodalomról, amelyben laknia egykor megadatott … „ (E.T.A. Hoffmann: Az arany virágcserép)