Téli barangolás a Pilisben

2019. jan. 27
Téli barangolás a Pilisben

Mit is mondhatnék. Az első önállóan vezetett túra minden túravezető életében meghatározó élmény. Az enyémben is az volt. És nagyon jól sikerült. Január 19.-én az útvonalunk a következő volt: Holdvilág-árok - Sikárosi-rét - Királykúti-nyereg - Dobogókő.

Az elején - részemről - kisebbfajta lámpalázzal vágtunk neki a körülbelül 18km-es túrának. Már akkor kiderült, közel sem lesz olyan könnyű gyalogtúra mint ahogy elképzeltük. Jégpáncél borította utunkat, ahol nem, ott meg akkora hó, amibe besüpped az ember lába. De a kis csapat csak ment mendegélt, vidáman és jókedvűen, patakon és szurdokon át, létrán fel majd szépen haladva a végső cél, Dobogókő felé. Az erdő gyönyörű volt. Hát még a kilátás.

Sétánk közben madarak csiripelését hallgattuk és többször kereszteztük vaddisznók nyomait és túrásait. Kellemes tempóban haladva kora délután értük el a Báró Eötvös Loránd menedékházat Dobogókőn, ahol egy kellemes ebédet elköltve beszélgettünk, ahogy azt terveztük is. Megjegyezném itt kapható a világ legfinomabb almáspitéje, mindenképp ajánlom mindenkinek aki erre jár. A közel egy órás pihenő után még elsétáltunk a Rezső-kilátóhóz, ahonnan a Dunakanyar gyönyörű panorámája tárult elénk. Itt kicsit elidőztünk, csodáltuk a tájat és a megannyi vonulatot, melyek a Pilis részét képzik. Innen visszasétálva a parkolóhoz már várt minket a kisbusz, mely egyenesen a fővárosunkba szállított vissza minket.

Külön köszönöm a nagyszerű csapatnak akiket vezethettem első túrámon, ők is kellettek ahhoz, hogy ennyire jól sikerüljön a nap. És köszönöm Frigyesnek aki megálmodta a Túrabarátokat, ezzel lehetőséget adva megannyi csodás élménynek.  - Katalilla