Őszi körtúra a Vértesben

2019. nov. 13
Őszi körtúra a Vértesben

Népes társasággal indultunk útnak a Vértes talán egyik legszebb részén, a gyönyörű, sziklás csertölgyes ligeterdőben.

A novemberhez méltó hűvös, szeles idő sem tántorított vissza bennünket a meredek, itt-ott csúszós ösvényektől. A szirtekre kiérve oszlott a köd, és ahogy feljebb értünk, már panorámának nevezhető élményben is volt részünk. Bár látni véltük a napsugarakat, a felhők azonban nem tágítottak, gyors mozgásukat szinte érinthető közelségben látni izgalmas momentum volt.

Sajnos az időjárás közbeszólt,és Csókakőre érve - még bőven tele energiával - kénytelen voltunk megszakítani túránkat, mert az eső egyre csak sűrűsödött.Így, egy mintegy 9 kilométert megtéve, a csókaikői várat is megmásztuk, majd ázottan, mint a verebek,a csákvári cukrászdában melegedtünk, és vigasztalódtunk a borongós, eső áztatta - és még így is szépséges Vértestől búcsúzva.

A túra megszakítása engem arra sarkall, hogy újra tervezzek, és az időjárásban bízva meghirdessem újra túrát, hátha legközelebb kicsit nagyobb szerencsénk lesz! A Vértes ugyanis igazán különleges és a mostaniaknál kényeztetőbb meglepetéseket tartogat még számunkra.

Köszönöm a résztvevők kitartását, és várom őket is legközelebb!