Országúti Bringás túra a három folyó torkolatától az óriáskerékig

2020. ápr. 22
Országúti Bringás túra a három folyó torkolatától az óriáskerékig

Pont egy éve tekertünk végig az osztrák Duna mentén a festői Passautól akkor még csak Ybbs városáig nyáron pedig egészen a bécsi Práterig!
Óriási élmény volt a tükörsima bringaúton közel 350 km-t megtenni 4 nap alatt, miközben az út jó részén mindössze 2-3 méterre visz az út a víztől. A számtalan látnivaló és kis „ékszerváros" mentén a bőség zavarában nehéz eldönteni, hogy a természet szépségét vagy az csodás látnivalókat élvezzük jobban.

Első nap kora délután Passauba, a 3 folyó torkolatánál fekvő határmenti, bajor városba érkeztünk, ahol egy kellemes Duna parti sétát követően első dolgunk volt, hogy mindenkivel megismertessük a helyi perecet és kézműves söröket. Meglepetésünkre azonban a legnagyobb sikert ennek ellenére a Szent István dómban található lenyűgöző monumentális orgona aratta. Nem csoda, hiszen a hangszer az „Európa legnagyobb templomi orgonája" címet viseli.

Elindultunk aznapi célpontunk, a kb. 50km-re lévő osztrák Dunakanyar felé. Odafelé útközben már megszemléltük az első vízierőművet is, amiből - mint később kiderült - kb. 30-50km-ként van egy. Kora estére meg is érkeztünk a szállásra, egy kis Duna-parti vendégházba, ahol a tulajdonos családból a nagymama főztjével kényeztettek minket, isteni fogas és sertéssült várt ránk vacsorára.

Másnap reggel korán indultunk tovább. Csodás erdei szakasszal kezdtünk szintén a vízparton, később egy folyóparti kávézóban pihentünk meg, ahonnan már csak egy köpésre volt az otthensheimi kastély, amit már komppal közelítettünk meg. Utunkat folytattuk a Duna másik oldalán egészen Linzig, ahol a főtéren ebédeltünk, és kicsit a városban tekeregve csodás kilátóhelyeket fedeztünk fel.

Nemsoká a következő kastélylátogatást követtük el Wallseenál, ahol valakit a kastély csodás udvara kötött le, mások a helyi triatlon verseny kijelölt pályáját szemlélték nagy érdeklődéssel. Tovább indulva utunk már a szállásra vezetett Greinbe, ahol a szállás elfoglalása és egy kiadós vacsora után még arra is volt energia (ne kérdezd, honnan??!), hogy késő este a parton sétálgassunk, fagyit vadásszunk, még a helyi templomkertet is megmásztuk a domboldalban.

Harmadik nap első megállója Ybbs volt, ahol sajnos nem jutottunk be a kerékpár múzeumba, de utólag még hálásak is lehetünk, hogy ez a program elmaradt, mert így kicsit több időnk jutott a Melki Apátságra! Őszintén kihagyhatatlan látnivaló az „osztrákok Pannonhalmája", nem hiába a világörökség része. Csak a kertet jártuk körbe, de már maga az építmény is olyan lenyűgöző, hogy megérte kicsit elidőzni. Az óvárosban lefojtottuk ezt a gyönyörű élményt egy finom fagyival, hiszen a hosszas pihenő után gyorsítanunk kellett, ugyanis várt ránk Krems, az osztrákok egyik legkedveltebb, leghangulatosabb egyben egyik legrégibb történelmi városa. A kis ékszervárosba barackfa és szőlőültetvényeken keresztül vezetett az út, mintha Badacsonyon keresztül hirtelen Szentendrére érkeznél. Kremsben jól feltöltöttünk a helyi barackos gombócból és marhapörköltből, és meg sem álltunk Tullnig, ahol az aznap esti szállásunkra éppen csak sötétedéskor érkeztünk meg. Nem mondom, hogy így volt kiszámolva, de hozzá kell tenni, hogy a szállástól pár km-re érte egyikünket egy defekt, amit persze egy 4 napos túrán nem úszhattunk meg. Este ismét egy közös vacsorával és finom sörökkel, vidám beszélgetéssel zártunk az estét.

Kár lenne nem megemlíteni a reggeliket, minden helyen minden reggel bőséges reggelivel indítottuk a napot, a reggeliztetést az osztrákok még a kis vendégházakban is kifogástalanul végzik. Utolsó napra maradt a levezető, legrövidebb szakasz, amelyet a 118 és 128 km-s két nap után olyan könnyedséggel és gyorsasággal tettünk meg, szinte már meg sem kottyant. Végre beértünk Bécsbe, ahol a bicikliút átvezet a Duna szigeten, így szinte semmit nem észlelsz a nagyváros zajából. Végigtekersz a 10 km hosszú szigeten, és máris a Práter parkban találod magad, ami tulajdonképpen a bécsiek Városligete. És IGEN, beértünk! Megcsináltuk! 350 km, -15000 kcal, szép kis teljesítmény! Akkor most már üljünk be valahova, együnk egy csülköt és igyuk egy korsó sört!

Alig várjuk, hogy újra bejárhassuk ezt az utat! Ez alkalommal Passautól Kremsig, egy három napos túrát tervezünk! Ha tetszett a beszámoló, jelentkezz érdeklődőnek, így amikor a túrát már biztonságos viszonyok között meghirdethetjük, Neked már bérelt helyed lesz a max. 13 fős csapatban!
A tervezett túraleírást " Bribgázz velünk a három folyó torkolatától Wachau kapujáig!" címen találod a kerékpártúrák oldalon.