Kenutúra Gyuláról Békéscsabára

2019. máj. 14
Kenutúra Gyuláról Békéscsabára

A békéscsabai Túrabarátok első vízitúrája Gyuláról indult 20 fővel a Csigakert nevű városrészből. Az időjárás kissé borult volt, de a hangulatra nem volt panasz!:) A rövid bemutatkozás után néhány technikai információt osztottak meg a résztvevőkkel: hogyan üljünk, hogyan evezzünk, és mire figyeljünk oda. A hajók beosztása után szépen sorban vízre szálltunk, és a kezdeti nehézségek után sorba rendeződött kis csapatunk.

Nem sokkal elindulásunk után egy romantikus vízparti lánykérésnek lehetünk szemtanúi! Gratulálunk a fiataloknak! Az Erkel Gimnáziumnál jártunk, amikor bekövetkezett az, amitől tartani szoktunk vízitúrák során. Az egyik háromfős csapat belegabalyodott a víz fölé benyúló gallyakba, és egyensúlyukat veszítve a vízbe fordultak. Amilyen gyorsan csak tudtunk a segítségükre siettünk, de sajnos teljesen eláztak mire a partra segítettük őket.

A város határában egy zsilipnél történt meg az első átemelésünk, amelynek apropóján szusszantunk egyet, elfogyasztottunk néhány szendvicset, majd akülvárosi rész nádassal benőtt, a víz fölé hajló, lombokkal tűzdelt vadregényes részén lapátoltunk. Egyszer-kétszer komoly manőverekkel kellett kikerülnünk a természetes akadályokat, amit csapatunk valamennyi legénysége szépen teljesített. Számtalan kacsával és teknőssel találkoztunk útközben.

Hosszabb pihenőnket Békéscsaba határában Veszelynél töltöttük. Itt újfent frissíthettünk, és számos információval gazdagodhattunk a folyóról és a környékről, ahol eveztünk. Az egyre komolyabb felhőzetet látva a tervezettnél rövidebb pihenő után újra vízre szálltunk, hogy megtegyük a maradék kb. 6 kilométeres szakaszt az Élővíz-csatornán, a végállomásig.

Ezen rész már nem jelentett kihívást a csapatnak, zavartalanul tudtunk gyönyörködni a szép zöld tájban, és élvezhettük a csendet, a nyugalmat.

Délután négy óra környékén értünk révbe az Árpád sori zsilipnél, ahol már csak a kenuk kiemelése, és trélerre pakolása várt ránk.

Elfáradva, de sok szép élménnyel, tapasztalattal gazdagodva tértünk haza.