Békésből az egri borvidékre

2020. júl. 20
Békésből az egri borvidékre

A békéscsabai Túrabarátok nagy csapata most hazai terepen, az ország északi felébe látogatott el. Eger és környékéről a bor és fürdők jutnak eszünkbe, de számos érdekességet tartogat még a természet az oda látogatóknak.

Délelőtt érkezett buszunk Demjénbe, innen indult gyalogtúránk. A tanösvény kilátási pontjáról tudtunk körbetekinteni, kőfülkéket és érdekes sziklaformációkat láttunk, sajnos csak távolról.

Útvonalunk szőlőtőkék mellett vezetett tovább, (emlékeztetve minket a célállomásra), majd egy elhagyott kőbányába ereszkedtünk le. Szerencsére árnyékot adó erdő is tarkította útvonalunkat, amit Demjén északi határában elhagytunk, és Egerszalók felé fordulva, elhagyott kőolajkitermelő szivattyúk között érkeztünk a Sódombhoz.

A világviszonylatban is ritkaságnak számító természeti jelenségnél rövid pihenőt tartottunk. Az egyre fokozódó meleg és a napsütés csábított a fürdőzésre, de ezen a napon messziről figyeltük a pancsolókat.

Egerszalókra érve egy utcai kútnál jóleső frissítőt vettünk a hűvös vízből, és palackjainkat feltöltöttük. A Betyárbújó-kaptárkőhöz kapaszkodtunk fel, és a település fölé magasodó szirtről tekintettünk szét a gyógyvizek és borok völgyére. A nap és meleg elől árnyékba vagy borospincébe húzódtunk pihenni.

A Szépasszony-völgybe, utolsó állomésunkhoz indultunk, de Egerszalók határában az ösvény beszűkült, az összenőtt kökényes nem engedte csoportunkat átjutni. Átszervezve a programot, buszunkkal késő délután érkeztünk az egri pincékhez. A hűvös helyiségekben finom borokat kóstolhattunk, és hozhattunk haza.

A túra és a nagy hőség megtette hatását: elfáradva, de sokszínű élményekkel gazdagodva tértünk haza.