Békésből a Budai-hegységbe

2020. okt. 02
Békésből a Budai-hegységbe

A Túrabarátok kis csapata szeptember 26-án, szombaton indult Békéscsabáról a Budai-hegységbe. Az időjárás-előrejelzés változékony napot ígért és utazásunk során sok eső esett, de ez sem fogta vissza jókedvünket.

Délelőtt érkeztünk a Hidegvölgyi-pihenőhöz, innen indult gyalogos körtúránk. Jelzett ösvényen kapaszkodtunk a Tarnai-pihenő dolomitgyepes sziklaszirtjeire, ahonnan a felszakadozó felhőzetben egészen messze láttunk. Tovább indultunk, és emelkedtünk a zöld háromszög jelzésű túrautunkon a Nagy-Kopasz 559 m-es platójára. A csúcsra épített, 100 lépcsőn megmászható Csergezán Pál-kilátóból egyik percben remek körkilátásunk volt, röviddel utána az érkező felhők elvették a panorámát.

A hátizsákokból előkerültek az ebédjeink, majd megpihenve és felfrissülve indultunk tovább. Szép bükkösben és ligetes tölgyesben Nagykovácsi irányába tartottunk, ahol erdészeti úton fordultunk az Anna-vadászlak irányába. A szép környezetben lévő vadászlak közelében találtuk Csergezán Pál-síremlékét.

Kis kitérővel láttuk a Nagy-Kopasz tömbjét és messziről a paránynak tűnő kilátót. Avar illatban, őszi színek között érkeztünk meg kiindulási helyünkre. Békésből ismét megérte elindulni gyalogtúrázni, most új irányt véve, a Budai-hegységet is megismerhették a résztvevők.